- Urząd Miasta i Gminy
- Kompetencje wydziałów i stanowisk
- Struktura organizacyjna
- Burmistrz
Burmistrz
Burmistrz Bystrzycy Kłodzkiej
mgr Renata Surma
tel. 74/8117 605, 74/8117 600 wew. 605,
fax. 74/8111 588,
e-mail: umig@bystrzycaklodzka.pl
1. Burmistrz jest kierownikiem urzędu, zwierzchnikiem służbowym pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
2. Burmistrz w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych wykonuje czynności z zakresu prawa pracy z uwzględnieniem uregulowań zawartych w przepisach prawa.
3. Burmistrz kieruje urzędem przy pomocy zastępcy, sekretarza gminy, skarbnika gminy oraz kierowników komórek organizacyjnych.
4. W zakresie ustalonym przez prawo, burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw w swoim imieniu zastępcy, lub sekretarzowi gminy.
5. Burmistrz na czas przebywania na urlopie, delegacji służbowej lub zwolnieniu lekarskim może upoważnić zastępcę burmistrza lub sekretarza do zastępowania go w zakresie określonym w pełnomocnictwie.
1. Do kompetencji burmistrza należy:
1. reprezentowanie urzędu na zewnątrz;
2. wydawanie zarządzeń, instrukcji i regulaminów;
3. zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników;
4. zwoływanie narad z udziałem kierowników wydziałów w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań;
5. organizowanie i nadzorowanie kontroli zarządczej w urzędzie, oraz zapewnienie kontroli zarządczej na II poziomie w stosunku do jednostek organizacyjnych gminy;
6. wykonywanie zadań administratora ochrony danych zgodnie z przepisami RODO;
7. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
8. podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz urzędu;
9. udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do kompetencji burmistrza;
10. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami urzędu;
11. gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami urzędu;
12. dokonywanie ocen okresowych kierowników podległych komórek i jednostek organizacyjnych na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji burmistrza przepisami prawa i uchwałami rady.
Bezpośrednio Burmistrzowi podlegają następujące komórki organizacyjne urzędu:
1. Zastępca Burmistrza;
2. Sekretarz Gminy;
3. Skarbnik Gminy;
4. Audytor Wewnętrzny;
5. Radca Prawny;
6. Urząd Stanu Cywilnego;
7. Wydział Edukacji i Spraw Społecznych;
8. Wydział Zarządzania Kryzysowego;
9. Inspektor Ochrony Danych;
10. Straż Miejska.
Burmistrz sprawuje nadzór nad następującymi jednostkami organizacyjnymi gminy:
1. szkoły i placówki oświatowe, dla których organem prowadzącym jest Gmina Bystrzyca Kłodzka;
2. Ośrodek Pomocy Społecznej;
3. Centrum Integracji Społecznej;
4. Środowiskowy Dom Samopomocy.
Burmistrz wykonuje zadania walnego zgromadzenia wspólników następujących spółek z udziałem gminy:
1. Burmistrz sprawuje nadzór właścicielski nad Bystrzyckim Centrum Zdrowia Spółka z o.o. w Bystrzycy Kłodzkiej.
2. Bystrzyckie Centrum Zdrowia Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Bystrzycy Kłodzkiej,
3. Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Bystrzycy Kłodzkiej,
4. Zakład Usług Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Bystrzycy Kłodzkiej.